torsdag, september 16, 2010

Hemma från Toscana


Helgen i italien var helt fantastisk och även om det bara var två nätter kändes det som vi var borta en hel vecka. I alla fall åt vi för en hel vecka, bevare mig väl!


Första hotellet var otroligt mysigt och låg på en bergig liten ö med utsikt över havet. Det blev byggt på 60-talet av en man som ville ha någonstans för hans vänner att bo när de hälsade på. Så det var ursprungligen värsta feststugan!

Där åt vi en otrolig åttarätters(!) middag – tre av dem efterrätter. And it was good. Oh yes.

I felt physically sick and couldn't move, but I was happy.


De hade ingen strand, utan mer av en klippa på vilken de byggt små avsatser för solstolarna.

Systerhotellet var helt annorlunda med sin mansion-stil, men minst lika charmigt.


Alla gamla rum med alla gamla böcker, fåtöljer och gobelänger kunde man gå omkring i hela dagen. Och gå vilse flera gånger om!

"Du, det här rummet ser exakt likadant ut som ett jag såg igår, fast spegelvänt!"


Utsikten från vårt rum.


Under hotellbyggnaden har man hittat ruiner från en tidigare bostad, 2000 år gammal. Istället för att gräva upp allt och frakta bort det har de ställt i ordning ett museum i hotellets källare där de visar upp krukorna, ruinerna och mosaikgolven de hittade.

Andra kvällen firade vi vår 5-års dag och Tommy hade hört att man kunde be personalen duka upp ett privat bord i denna källare. Så det gjorde vi!

Det var häftigt att sitta och äta i samma rum som folk har bott i för 2000 år sedan. Historiens vingslag kittlade oss i nacken!

Tommy provade att äta lite av dekorationerna som var lagd i maten. Den här var en tagetes tror jag minsann. Han var i alla fall inte impad. :D

Även här blev den en åttarätters middag som avslutades med en stor chokladtårta som det stod "Buon anniversario" på.

Naaaw! :D


Förutom allt annat, drack vi öl och åt chips på rummet.

Hoppade på sängar.


Och jag, jag badade i mitt älskade Medelhav.

Arrivederci i miei tesori!

3 kommentarer:

  1. Ahhhhh, va HÄRLIGT det ser ut! Sååååå avis! Jag är alldeles mörk-grön!

    SvaraRadera
  2. Åhh! Det ser ju helt underbart ut! :-D Fantastiska foton som vanligt också. =))

    Tack för gulliga ord om mitt nagelbygge. (jag vet, jag är sjukt sent ute med svar..*s*) Det är så kul att höra vad folk tycker när man håller på att lära sig. Helt perfekt att ha mamma och syrror att öva sig på. :-)

    Apoteket ja. *suck* Jag förstår inte hur dom kan säga att vi kunder inte kommer att märka ett dugg av bytet. Jag har inte haft annat är problem. Ska verkligen byta till vanliga apoteket nu och se om det fungerar bättre.

    Ha en fin kväll!
    Kramar//Indra

    SvaraRadera
  3. Awww, ni se ut att ha haft det helt underbart utomlands. Lite smått sugen man vart å bada då ;)

    Flina lite för mig själv när jag ser att Tommy äter upp dekorationen på maten...ha alltid vart skeptisk på mat som kan komma in med dekoration. man småsneglar liksom över axeln och se vad gör den andra !? Finns det ingen runt så slicka man på den, smaka den plast så låt bli den men smaka den lite träig så ät...fiber är alltid bra för magen =)

    Nice pics as always hun =)

    Hugs!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails