torsdag, september 30, 2010

Älvan Zoë är klar!

Kiwi önskade sig en älva i 30-års present och nu är hon äntligen färdig och levererad!

Hon är min hittills mest proportionerliga älva med rätt längd på armar och ben. Hon är förvisso ganska finlemmad – men så är hon ju en älva också.


Hon är även den första jag gjort med stålskelett. Och även den första med slätslipad hud och slipper därmed de akuta fall av celluliter som mina tidigare töser haft.

Dessutom är hennes hud lite tintad så att hon inte ska se ut som nån blekfis!


Jag älskar det här materialet och de färger det uppvisar. Kameran gör den inte rättvisa.

Jag är nöjd med hur hennes outfit i äkta läder blev till sist. Det blir inte sista gången jag jobbar med det materialet!

Hon är verkligen version 2.0 på flera sätt. Håret är Tibetansk lamm-ull och ser mycket naturligare ut än den vanliga ullen jag använt tidigare. Tvättat och stylat med hårgel. :D

Jag tyckte att en retsam och spjuveraktig älva skulle passa Kiwi.


Att skicka henne var lite nervöst men med hjälp av fleecetyg, ståltråd, två kartonger, silespapper och stampistyg gick det tydligen bra.

Kiwi fyllde år för över en månad sedan, men Zoë var en utmaning så hon blev lite försenad. De timmar jag lagt på Zoë är fler än de jag lagt på de andra tillsammans!

Grattis än en gång på födelsedagen, Kiwi! Ursäkta dröjsmålet, gumman, men hon krävde det! Hoppas hon inte hamnar i för mycket bus hos dig.

7 kommentarer:

  1. Asså, HALLÅ!!! Va du är duktig. Hon är ju dööö-frän. Vill ha! Lyckliga Kiwi.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag måtte säga Kiwi är väldigt lycklig =) Zoè hänger så fint vid köket just nu men ska ta henne upp till övervåningen. Hennes rätta plats kommer bli vardagsrummet uppe (det som renoveras) som kommer bli ljus, öppen, med varma färger som aprikos och trä. Dessutom massa växter och en spegelvägg och jag tror hon kommer trivas där =)Jag ä stört nöjd över min 30 års present....den skulle kunnat va ett år efter jag skulle fortfarande vara lika glad. Det är såååå min stil....älvor, väsen....ja....det är jag det =) Varje gång jag passerar Zoë så räcker jag ut tungan..hahaha.....så klockren. Syns det är nån som känner mig ;) Tusen tusen tack E =) Nu ska jag bara hitta en bra 30 års present till dig mer...kan bli svårt att bräcka detta =) Tusen tack och mången kramar tösen min =)

    SvaraRadera
  3. Jösses... Följer din blogg via gemensam bekant.. (Gottfrid) Dock har vi även setts i verkligheten.. (Röbro u know) Å ja måste bara få säga att dina Älvor är fantastiska... helt magiskt underbara... Skulle va kul å höra lite mer om dom, hur gör du, vad gör du dom av osv.. =) Hare bäst å ät livet...

    SvaraRadera
  4. åh himmel så fint !
    Så bedårande fina, du är så duktig och konstnärlig!

    SvaraRadera
  5. Fy så vacker :O Är väldigt imponerad måste jag säga!

    SvaraRadera
  6. Herregud vilket hantverk! Hatten av, djupt imponerad

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails