fredag, februari 05, 2010

Receptpyssel + freebie indexkort

Receptsorteringsdags! Jag älskar att sortera saker!

Börja med:
  • En låda
  • Roligt presentpapper
  • Kartotekskort
  • Söta indexkort
  • Och självklart en stökig receptsamling att damma av

Life is goood..

Före


Efter

Frågan är nu bara vart jag ska placera Kladdkakereceptet. Under K, som i Kladd, eller under L, som i Livsnödvändigt.



Indexsidorna är gjorda i A6-format, och jag delar med mig av dem om någon är intresserad. De funkar ju till annat än recept också! Det kan lika gärna vara adresser, autografer eller kärleksbrev (sorterade efter avsändare, såklart). :D

Det är bara att ladda ner.


(Klicka på den stora grå Download Now-knappen)

Innehåller alla indexkort som en .ai-fil (vektorgrafik)
och
alla indexkort var för sig som .gif-filer ("vanliga" bilder)

Eftersom de är i A6-format men har en liten bokstavsflik måste du ha större papper än A6. Använder du däremot vektorgrafik kan du ju skala och ändra hur du vill.


Toot-toot-a-fluute!

7 kommentarer:

  1. Du det såg inte så dumt ut, jag ha mina i en recept bok som jag skriver in i....men...ja den blir rätt full fort =)
    Kanske man skulle kidnappa din ide och göra samma sak...men...jag fick inte ned dom där indexkorten, finns ingen brun knapp med "download" =( Jag hitta bara sign in knappar.
    Aja, få testa sedan kanske... =)
    Hare gött sötnos =)

    Kram =)

    SvaraRadera
  2. L som i Livsnödvändigt!!! :D

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Min mamma älskar sånt där. Pysslar jämt med sina recept och urklipp.

    SvaraRadera
  4. Näe, va fin! Nu blev jag också sugen på pyssel, haha. Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  5. Hej, kom hit på en googling och jag undrar om du skulle vilja fixa till den där länken till indexkorten? Pretty please?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Syntium!
      Tyvärr verkar jag inte ha kvar dem, de har nog försvunnit i en hårddiskkrasch jag har för ett par år sedan. :/ Men däremot har jag kvar en tidig sparad version så med lite tid kan jag kanske fixa dem åt dig ifall du fortfarande skulle vara intresserad.

      Radera
    2. Ja tack, jag är intresserad fortfarande, om det inte är för mycket besvär :)

      Radera

Related Posts with Thumbnails