tisdag, december 01, 2009

Som jag har saknat honom!

Luv väckte mig imorse.

"Elina, kliv upp en sväng. Vi har fått besök.." ropade han utifrån köket. Jag klev upp med grus i ögonen och tänkte att vi kanske hade en ekorre på uteplatsen.

Men det var ingen ekorre - det var Enok.

Där på köksgolvet satt han, lika gräddigt vit som den där dagen för 1½ år sedan. Och precis lika gosig.

Så jag grät lite, och nu har vi ett tunt lager av vitt katthår i ett hörn i soffan.




Idag blir verkligen en lyckans dag. Full av katthår. :D

Namasté.

4 kommentarer:

  1. Men gud så underbart, så skönt att se han lever. Jag förstår verkligen hur härligt det måste vart för dig, kom en liten tår här med...han bara för go =)

    SvaraRadera
  2. Är det egentligen grannens katt eller hur det nu var? Ska ni adoptera honom nu?

    SvaraRadera
  3. Jo, det är grannens katt, men grannen flyttade för 1½ år sedan. Men nu är vår granne mittemot oss kattvakt ett tag. Önskar innerligt att vi kunde adoptera honom!! Oooo!!

    SvaraRadera
  4. Underbart ♥ Jam & Kram från Oss!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails