lördag, september 05, 2009

Lucida drömmar, styr dina drömmar


Jag tog en powernap ett tag sedan, låg och slummrade när jag långsamt började inse att jag drömde. Jag tyckte jag hörde L ropa och sedan försöka dra mig i benet ut i vardagsrummet men det kunde ju inte stämma eftersom hon inte var hemma.
"Det måste betyda att jag drömmer!" konstaterade jag.

"Koooolt," tänkte jag "jag kan göra precis vad jag vill!".

Jag häpnade sedan över hur detaljrik min självvalda dröm var - när jag till exempel gick fram till en vägg av packad snö såg jag alla snökristaller tydligt när jag ritade ett hjärta med min tummvante. Det såg precis ut som i verkligheten.


Efter jag lekt i snön* ett tag började jag höra musik då min hjärna tvärslängde ihop en riktigt hård psytranceslinga. Jag låg i sängen och koncentrerade mig på att höra om det märktes att det var en dröm - men det lät precis som det gör i verkligheten.

"Wow, tänk vad den mänskliga hjärnan kan göra." funderade jag medan psytrancen började förändras till någon mindre trevligt. Jag började höra röster. Läskiga röster som jag inte längre kunde styra. Det var flera aggressiva, mörka röster som långsamt blev mer och mer tydbara.

Jag tänker inte återge vad de sa - men det var helt klart sinnessjukt och inget trevligt iaf.

Så vad kan vi lära oss av det här?
Jo, se banne mig upp med vad som händer om du ger din hjärna för mycket spelrum. :)

Namasté.

* - Jag kan styra min dröm och kommer på att jag kan göra vad som helst - och vad gör jag?! Jo, leker i snön! Jag hatar snö! Jag hade kunnat ligga på en strand, klättra i berg eller haft sex istället! Doh!

1 kommentar:

  1. Men du, det lät inte helt fel. Jag skulle också vilja kunna styra mina drömma för i så fall skulle jag ha två meter snö och vara ute med en värsting skoter å köra =) Men det skulle också va lite lätt sol som skiner i mitt ansikte. Å kolla man inomhus skulle det vara jul, mycke jul överallt med värsta ljuslingorna....oooo....vill också drömma så jag kan styra dom =)

    Kram...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails