fredag, juli 31, 2009

Nu är min tös färdig - men hjälp! Vad ska hon heta?!

"Pluggtrötthet"

De flesta av oss har suttit i dess klor någon gång i livet.

När jag satte igång med studierna igen efter semestern gick det bra några dagar, men sedan sa hela min kropp och mitt sinne:


"STOPP! Stopp och belägg, nu räcker det! Du måste göra någonting annat, någonting kreativt! Din vänstra härnhalva är totalt överarbetad, använd din högra ett tag!"


Efter att ha gråtit en hel natt gjorde jag det.


Här är en del av resultatet.

























Snälla hjälp mig komma på ett passande namn till henne!


Namasté.

13 kommentarer:

  1. Å fy faan, ha du gjort den?!? Själv skulle man göra någe sånt skulle de sluta i en lerklump =/ Hmmm, namn på henne Trissa eller Tumla kanske..=)

    SvaraRadera
  2. Gud så bra gjort, E. Du är full av oanade talanger, tjejen.
    Hm, Lilja eller Vilja, kanske?

    SvaraRadera
  3. Hon ska heta Tindra tycker jag eller Arwen

    SvaraRadera
  4. Vilka fina förslag! Tumla var vansinnigt gulligt! Vilja var också bra, för det ser ut som att det är det hon helt saknar. Haha! Tindra är jättevackert men det namnet har luv och jag redan sagt att vår framtida dotter ska heta. ;P
    Tack alla!
    Tacksam för fler förslag!

    SvaraRadera
  5. Va fin hon är :) Här kommer några namnförslag från mig.
    Isowyn, Elora, Phyrra, Meira eller Meriel. Skulle säkert komma på fler :P men finns nog fler som har några på förslag.

    SvaraRadera
  6. Wha a lovley being! I just luve! =D

    Mitt namnförslag är Embla, hon ser både vacker och sorgsen ut, och det tycker jag det namnet är också. =)

    SvaraRadera
  7. Tack o bock för kommentaren :-)

    SvaraRadera
  8. Jag diggar din layout, grymt snygg:O och dockan också, finns en jättegrym tjej som också göra sånt, nicole west heter hon=) du vet säkert vem det är men om inte rekommenderar jag starkt^!
    ett väldigt plaint namn och vanlig för övrigt men som ändå är rätt fint och som slog mig direkt när jag såg henne var "Lisa"

    SvaraRadera
  9. Ojoj, vad många bra förslag, nu blir det svårt!

    Haglund, Isowyn var ju vansinnigt vackert! Och oljo, vilken fin motivering till ett vackert namn, jag håller med.

    Toby, tack för tipset om Nicole West, jag hade inte hört talas om henne men hennes arbete är ju fantastiskt! :D Inspirerande! Namnförslaget är jättebra, men jag har redan hunnit nämna en zombiedocka Lisa. De kanske blir sura på mig om jag ger dem samma namn. ;P

    SvaraRadera
  10. Hon är ju sötast, men ett namn är ju svårt. Trassla är ett förslag!

    SvaraRadera
  11. tack för tipset jag ska försöka bara skriva och se vad som händer.. förhoppningsvist får jag till någon fin text till slut...
    Aw jaa! Nicole e grymt bra!
    Emilie, Gaia (som i jord, vilket hon liknar, jordelementet), October etc. om du inte redan hittat ett passande namn=)

    SvaraRadera
  12. Tack alla för förslagen! Kuligt! Jag kanske använder fler av dem till framtida Fearies. =)

    Hon får iaf heta Isowyn, efter Haglunds förslag. Namnet låter som en liten viskning och jag tycker det passar henne för hon verkar inte ha någon stark röst såsom hon sitter och funderar/är ledsen.

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jag är ny här och har totalt fallit för dina älvor. Snälla, finns de att köpa utav dig? Den som sitter på en stol är underbar. Hon som lipar: ändå underbarare! Min mailadress är: johanna.arstam@hotmail.com
    SNÄLLA maila mig om detta, och hur har du gjort vingarna???

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails