onsdag, mars 18, 2009

Speaking of poo..

Jag skulle ha lite jord för att plantera om mina stackars växter.

Det står en säck uppe i förrådet, sa jag till luv. Ska vi passa på att röja lite grand där uppe, när jag ändå ska gräva fram den?

Sagt och gjort. Vi hittade en säck som vi drog fram. Det visade sig vara en stor säck gödsel för uteplatsen men bakom den stod en halvfull säck med planteringsjord. Kanon!

Bakom den stod en säck med gödsel till. Halvfull.

Hmm..

Jag började packa ner några dukar som hade legat lösa i förrådet medan luv lyfte bort några tunga kartonger längst in.

Älskling..? hörde jag luv säga från mörkret allra längst in. Han bökade sig ut bland kartonger och rat. Med två säckar kogödsel till!

Varför har vi 200 kg koskit i förrådet? undrade han med huvudet på sned. Jag kan ju inte direkt säga att jag inte förstår varför han frågade det. Varför har nån 200kg skit undanstuvat i förrådet egentligen??

Många påstår sig ha en massa skit - men det är bara skitsnack säger jag!!

Vi har skit! Skitbra skit!

(Vill nån ha?)

Namasté.

2 kommentarer:

  1. Du gav mig precis dagens skönaste skrattstund!!

    Thanks luv!

    SvaraRadera
  2. Miia --> Det var mig ett sant glädje, gumman! :D :D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails