söndag, mars 01, 2009

Hardcore Techo vs. Backstreet Boys?!

Jag bara måste få berätta och visa!!

*lätt barnsligt glad*

Min kärlek till EDM:en (Electronic Dance Music) kom först under mina senare tonår eftersom musikutbudet i Storuman, Västerbotten, inte är det.. bredaste, precis. Efter flera år av mainstream musik, East 17 och de första Absolute Music skivorna kändes mitt musikbehov inte riktigt tillfredställt. Men jag hade ingen aning om det!



En dag hittade jag ett par Thunderdomeskivor. Genre: Hardcore techno från 1993.



*flämt*




Jag var såld.








Numera är det mest olika grenar av psytrance jag helst lyssnar på inom EDM:en, men hardcore techno har alltid, alltid haft en speciell plats i mitt hjärta.

Nu till poängen med detta väldigt random och drälliga blogginlägg:
Thunderdomeskivorna blev jag av med för flera år sedan men nu har jag lyckats hitta min allra första EDM favvislåt - på youtube så klart!

Så här är den, lyssna och fundera. Hur utanför kan man bli, tror du, i ett litet norrländsk samhälle, när man byter pojkbanden och Whitney Houston mot det här. :D


Hardsequencer Amiga E.P. - Noise Is The Message Rmx:
http://www.youtube.com/watch?v=BfmcyP3sv8A&NR=1


Namasté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails