fredag, mars 06, 2009

En väldigt centrerad blogg

I samband med de nya bloggdesignerna jag erbjöd härom dagen har jag suttit med mycket kodande och var tvungen att börja lite från scratch. Länge har jag velat ha bloggen centrerad oberoende av läsare och skärmupplösning - och nu efter ett par år har jag äntligen tagit mig tillräckligt med tid för att lösa det problemet.




Efter en massa enerverande kompatibilitetsprobelm mellan internetläsarna har jag till sist lyckats lösa det hela med hjälp av frames, divs, absolute och relative positioner. Dessutom en dummy-div jag var tvungen att slänga in! Känns kanske lite tejp-lagat, jag är ju ingen certifierad webdesigner precis.



If you are one, stop right there! Don't come any closer!



Teckensnittet fick sig en omgång också - så numera regerar herr Times här. Lite lättare att läsa, kanske?



So, om du har högre upplösning än mig, dvs högre än 1024 x 768, borde nu bloggen vara fiiint centrerad på sidan.



Det har jag betalat för med mitt svett och blod!

Namasté.

1 kommentar:

  1. Se bra ut, den ä då mitt i bilden för mig i alla fall =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails