måndag, mars 09, 2009

Frukost version 2.0

Frukost brukar vara den mest fantasilösa måltiden på dagen. Fantasin flödar aldrig efter jag har slitit mig från sängen, ryggat när jag sett min spegelbild och förundrats över det intrikata liggmönstret i mitt ansikte.


Förresten, är inte kuddliggmönster bland det sexigaste som finns?



För ett år sedan var jag inne i en bra frukostperiod med havregrynsgröt. Med ett täcke av kanel, en dust socker och en skvimp mjölk var det min frukost i flera månader. Mmm.. Gröt i gråskala.


Förresten, är inte havregrynsgröt bland det sexigaste som finns?


Så less jag var efter ett tag! Vips, tillbaks till fil och flingor. Eller mackor. Enkelt och bra. Men inte lika nyttigt och mättande. Darn.


Förresten, fil å flingor, va? Raowr!


Men nyligen gick luv och jag över till Frukost version 2.0 - nu med 16 bits färgpalett! Gamla, go'a havregrynsgröten men med massor, massor av bär! Vi köper frusna blåbär, björnbär och hallon och när gröten nästan är färdig kastar vi ner ett par dl av det vi är sugna på den morgonen. Mums! Till gröten river vi även färsk ingefära och gör ingefärs- och limeté.





Gu' sä gött!



Namasté.

2 kommentarer:

  1. Du vet att du gör mig hungrig va =)
    Men skippa teet för min del. Men gröten får du gärna göra å komma upp till mig med =)

    En eloge för dig och dina ideer ;)

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Kiwi --> Tack! Så nytänkande är det egentligen inte men frukost är ju en sån där måltid som man lätt snöar in på samma sak, dag efter dag.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails