fredag, februari 27, 2009

Fredagsfunderingen - # 2

Entusiasm betyder oerhört mycket. Det kan göra hela skillnaden i det mesta – om något ska bära eller brista. Din entusiasm, eller brist på den, påverkar dessutom människorna omkring dig i väldigt stor utsträckning.

Finns entusiasmen i ditt liv, i det du gör? Om inte, vad saknas? Har du haft den men tappat den någonstans på vägen? Kan du sparka igång entusiasmen genom att fejka den en tid?

Det gjorde jag en gång då jag hade tappat entusiasmen helt. Efter att ha insett att det hela bara verkade bli sämre och sämre bestämde jag mig för att fejka.

"Fake it untill you make it!" tänkte jag. Ungefär en veckas invänjning, sen skulle jag vara peppad och glad igen. Jag bestämde mig helt enkelt för att känna mig laddad att leva - och det funkade! Efter ett par veckor så kände jag mig entusiastisk inför framtiden igen. No more faking.

:D

Namasté.

5 kommentarer:

  1. rolig o annorlunda blogg du har, tycker om looken!

    SvaraRadera
  2. Loppan --> Tack! Kul att höra! :D

    SvaraRadera
  3. Ah men gumman, entu ha jag så det räcker å bli över. Tills man liksom ska städa då försvinner den =)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Kiwi --> Jo, städning kan ju ha den effekten ibland.. ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails