lördag, januari 24, 2009

Varför jag inte gillar Firefox

Jag drog efter andan. Min kropp blev alldeles kall, pulsen ökade och himlen mörknade. Hela världen föll ner i ett tomt, svart hål och fåglarnas kvitter tystnade. Min själ kved.

Jag hade sett min blogg i Firefox.

It's all so terribly wrong!

Texten flödar ut ur denna photoshopsdesignade ruta som en teckning av ett barn som inte kan måla innanför linjerna. Scrollern är i den där standardgråa färgen som återkommer som en dålig vana. Den där scrollern!! Den kommer att hemsöka mig i mina drömmar.

I mitt huvud snurrar plötsligt en massa frågor som kräver svar.
"Har jag använt % istället för px?" "Vad ska jag göra åt scrollern?" "Vem ska jag skylla alla kompatibilitetsproblem mellan browsers på?" "Har vi nått sliskigt sött och ätbart hemma?"

Och framför allt "Är det dags att byta till ny blogg som är fri från sådana här problem?"

Förmodligen. And I has sneaky, secret plan. :)

Namasté.

5 kommentarer:

  1. Låter kul du =) Därför man aldrig använder firefox, nä gamla goa explorer ä bäst =) Va ha du för sneaky på G....humhum....jag funderar förbrilt =)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dina inlägg alltid med ett leende på mina läppar/mamma

    SvaraRadera
  3. Kiwi --> Yepp, precis. Jag struntar i alla som säker att prestandan är bättre i Firefox. I don't care! Det är ju grafiken som är viktigast i mina ögon. :) Estetiken framför allt, hihi!

    Mönkan --> Tack, mamma! Detsamma kan sägas om din go'a blogg. :D

    SvaraRadera
  4. Du kommer att hata safari ännumer, det ser hemskt ut på riktigt :S
    Bloggen blir inte ens lika stor som internet fönstret och scrollarna... SCROLLARNA!!

    SvaraRadera
  5. Mia ---> Ojoj, nu blir jag rädd.
    Nått inom mig säger "Nooo! Let me see!" medan en annan del ställer sig framför mig och säger "Don't look, don't look, you know it won't help." och håller om mig.

    ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails