fredag, januari 23, 2009

Inte gått in i väggen, men kanske en hög tröskel

Idag har jag en break-dag. Jag har kännt mig dimmig i huvudet och väldigt ofokuserad nu, denna första vecka av terminen. Iofs har det knappt varit någon ro mellan tentorna och vårterminen och efter en hektisk andra period* i höst känner jag att jag inte riktigt hunnit ikapp mig själv.

Jag klev upp kl 7 imorse ändå och har städat lite nu på morgonen. Kl 12 blir det årets första aerobicspass och efter det går jag och handlar fräsch, nyttig och inspirerande mat. En trip till en naturhälsobutik för att köpa en flaska Chi San blir det dessutom också. Provade en flaska förra perioden och den hjälpe mig verkligen att komma igång tidigare på morgonen.

I eftermiddag kanske jag får tid över till att göra något avslappnande, kanske lägga ett pussel eller så.

Vill också sända en glad tanke till Jimmy och Ida som igår kväll blev föräldrar till en liten Fabio. Yay! Familjen Hest har fått sitt föl, till sist.

Namasté.

*Höstterminen består av en första och andra period och vårterminen av en tredje och fjärde.

2 kommentarer:

  1. Äntligen fick hestarna sitt föl, vi kunde inte varit lyckligare :)
    Så nu hoppas vi snällt på att vissa Uppsala-bor ska komma och klappa den snela hesten (inte tjokka längre :P), den elaka hesten och det lilla, lilla fölet ^^,

    SvaraRadera
  2. Ida --> Jaa! Klappa hestar! Vi kommer över med sockerbitar och äpplen. :D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails