onsdag, mars 19, 2008

Skumpa och 50 Tulpaner

"Lite vardagslyx skadar aldrig"

Varje tisdag köper vi en flaska bubbel som vi senare på kvällen, efter alla tre kommit hem från jobb och skola, delar på medan vi betygsätter allt från flaskans utseende till smak och prisvärdhet. Till en början var meningen med det hela att vi skulle hitta ett gott och billigt mousserande vin till Valborgsfirandet men den här traditionen vill vi nog behålla.

Hittills har vi det italienska bubblet Prosecco Di Valdobbiadene (nr 2102 för 87 kr, tips!) som listetta men vi fortsätter sökandet efter det godaste och mest prisvärda fuskchampagnen.

Igår blev det som vanligt en flaska men då även med en side dish av vattenpipa med hälften minttobak hälften citrontobak. En mycket poppis blandning.

Inne på temat vardagslyx så kom Tommy hem ett par dagar sedan med 50 (!) vita tulpaner och två blomsterarrangemang! Jag som ääälskar vita tulpaner blev studsglad!


Puuurdy

Namasté.

8 kommentarer:

  1. Naw :) Härligt med lite lyx sådär :) Fast när ska ni börja köra öl istället för huvudvärk på flaska ;)

    SvaraRadera
  2. Huvudvärk? Inget jag känt av än så länge. *knock knock*

    Men hur kul låter ölprovning egentligen?? ;D

    SvaraRadera
  3. Ölprobning is the shit :) Sen har vi ju allt annat gott :) Vin, whiskey, Rom. Fast det får bli en annan gång kanske :)

    jimmy

    SvaraRadera
  4. Hoppsan vad roligt det låter :) Eller vänta jag vet ju att det är roligt, jag är ju med ;P Sitter och väntar på att de sista skälvande minuterna på sista lektionen ska försvinna så att jag kan åka hem till 'fredagskaffet'/'tjejsnacket' med er!! :)
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Hallo era finsmakare! Valbubbliadene, inte dumt... inte dumt... Ska skriva upp på min todolista, det enda jag nu behöver är en säckpipa! *fljonk!*

    SvaraRadera
  6. Jimmy --> Hmm, njaa, men vad sägs om vodka-redbullprovning? :D

    Startracer --> Tack gode gud för våra trevliga traditioner, va? :)

    nikolaos --> Säckpipa och bubbel? Det låter som en helt bedårande kombo. Om du nu hade tänkt dem ihop? :)

    SvaraRadera
  7. Såklart!

    Enligt Fredrik Härén så är det en god idé att slå ihop två befintliga koncept och göra dom till något bättre. Så varför inte kombinera bubbelvin med en bubbeltuta på påse?

    Spana in hans föreläsning om ni är intresserade! :)
    http://www.youtube.com/watch?v=yH6-ihF2E48

    SvaraRadera
  8. nikolaos --> Ja! Jag har sett hans föreläsning. Underbar! Eller.. Ja, skrämmande.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails