tisdag, mars 11, 2008

Monday Bar Spring Cruise

I fredags var det dags igen. 23 timmar underbart stampande på techno/trance-kryssningen Monday Bar Spring Cruise. Linda, Tommy och jag hade länge sett fram emot festresan och hade planerat hur vi skulle lösa packnings-, mat- och alkoholfrågan. En plan som helt plötsligt gick i kras när vakterna vid ombordstigningen bestämde sig för att (heeelt otippat) plocka tjejen med tre kilo svart och neongrönt plast i håret.

"Väskkontroll!" mumlade den storväxta vakten och ställde mig i en kö med 5-6 killar medan de andra i sällskapet nog fick sig ett gott skratt och gick vidare ombord på båten. Som tur var väntade Linda på mig - och inte så oväntat blev även Jimmyponken snart inskickad till oss andra brottslingar direkt efter mig. Härligt med nära vänner! :)

Fram med väskan, då. Besviket - och aningen hungrig - plockade jag fram vårt otillåtna matförråd ur min kabinväska. Chips, en påse valnötter, Jalla drickyoghurt, två sallader och en fantastiskt saftig mjuk pepparkaka som jag kom att sakna hela den kvällen.

Väl på båten hade vi i alla fall hur roligt som helst och festen fortsatte långt in på småtimmarna. Dagen efter var det dock lite synd om Linda (som för övrigt har blivit med blogg) som led av vågornas rullande och vodkaredbullens efterverkningar samtidigt. :( Men inget som en dagen efter med b-sås inte kunde bota.



Hyttförfesten är alltid den bästa delen, enligt mig.









(Fotografer: Jimmy Ingesson och Olof Johansson)


Namasté.

2 kommentarer:

  1. Du och jag Alfred. Välkommen till de misstänktas skara :D Men nästa gång ha inte så mycket kontrabands material med dig. FArligt att ta med mat på en färja... Du kan ju distributera nötter och pepparkakor till ont anande medresenärer... Bra fest bra människor.

    SvaraRadera
  2. Hmm, nästa gång ska vi packa all olaglig mat i väskan tillhörande den som ser mest okyldig ut. Tommy som var välkammad, hade sina jobbkläder, rock och en liten kabinväska hade ju varit det självklara alternativet. Lätt att vara efterklok. ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails