tisdag, augusti 14, 2007

En bulldozer med oljeläckage och en galning bakom ratten

Efter att ha suttit på vår uteplats och pluggat idag känner jag att jag vill dela med mig lite. =)



Den här Aklejan, min första ever, är nyplanterad idag. Min mormor hade alltid mängder av aklejor när jag var liten så det är lite nostalgi för mig. Hoppas den tar sig. *hålla tumme*

Vår jättefina fuchsia var bara en söt liten rot när vi fick henne. Nu har hon, efter lite ömma ord och entaka hotelser, äntligen bestämt sig för att blomma.

Klätterosorna planterades en månad sedan och de känner sig redan hemma och mojsar gott under vår rhododendron. Titta vilka übersöta små knoppar!

Så här ser knopparna ut på insidan. ;)

Från ett flygbolag fick vi en fröpåse med texten "sommarblomster". Det har resulterat i en (överväxt) kruka med mängder av olika blommor. Ingen aning vad någon av dem heter, men här är en sort iaf.



Vi chansade lite med liljor också. De här kom också som små bäbisknölar och en lapp där det stod att de heter Dizzy (Arrh! Underbart! Klart vi måste ha liljor som heter Dizzy! Joink!) och klarar helskugga. De har stått länge nu och tvekat med blomningen men nu ser det faktiskt ut som att knoppen till höger tänker ta det stora språnget. *Publiken Oooo:ar hänfört*

Konstigt att det ändå är nått som tar sig på vår lilla uteplats. Mina fingrar är egentligen lika gröna som en röd bulldozer. Men säg inte det till våra växter!!

Nu är det städning som gäller! Hej hopp!

Namasté.

1 kommentar:

  1. Vilka fina blommor du har, här har det verkligen börjat blomma den senaste veckan. Vi ha alla regnbågens färger på blommorna...det är jätte vackert, men jobbigt att vattna allt =)

    Puss Sötis!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails