måndag, juni 04, 2007

Monday Bar's Black and White Cruise

En båt, fullproppad med 2000 personer, 40 timmar, en mängd bra techno/trance dj:s och en stor bunt vänner. Det är receptet för en kanonlyckad kryssning.




De fyrtaliga Personer af Hytth 5535


Oljo med sin älskling. Han skämmer alltid bort henne med nya tillbehör och accesoarer! ;)

Kalaspuff med sin... kamera. Det råder ibland tvivel ifall det verkligen är det.


Med anledning av dresscoden "svart eller vitt" hade jag samlat på mig vita dreads. Kändes konsigt.




Havet var lugnt och vädret fantastiskt. Här står vi vid solnedgången.. Eller var det soluppgången? Oh well, med 40 timmar fest, vem bryr sig vad klockan är? :D


Alkoholintaget var lugnt och sansat.


Kul hade vi. Länge.



I Tallin hittade vi den här jätteledsna kundvagnen, ensam i ett stort rum. Tommy försökte trösta den.



Det var trevligt i Tallin. Folket var turistvänliga och restaurangpersonalen serviceminded.




Jag trodde att jag var less på kryssningar men jag har ångrat mig och nästa resa blir kanske av i slutet av augusti.

När man trycker in en bunt EDM-människor (EDM = Electronic Dance Music) i ett avskilt utrymmekan det inte bli annat än bra. Inga sliskiga killar som stöter på allt som rör sig (inga sliskiga tjejer för den delen), inga Paris Hilton-kopior som trippar omkring med näsan i vädret och inga idiotiska slagsmål mellan testosteronstinna busar.

Istället har folk i sina hytter riggat upp egna ljudsystem, vissa till och med med egna dansgolv, där de sitter och festar glada i hågen. I vår förfesthytt tittade förbipasserande ibland in och kanske satt sig och surrade ett tag för att sedan dra vidare till nästa folksamling. Stämningen blir så mycket annorlunda än ifall det hade varit ett vanligt uteställe, leendena mångdubblade och jag tror att det hela beror på att alla där har känslan av att vi har något gemensamt - i detta fall kärleken till EDM-musiken.

Tänk om vi kunde applicera den känslan i samhället också.

Puss på er!

Namasté.

2 kommentarer:

  1. E - vi maste partaya ihop nar jag kommer hem nasta gang. Antagligen sommarn 2008. Kan du komma ner till Kisa eller kanske vi alla kan ta en Tallin trip ihop?
    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Självklart måste vi det, Hanna!! Hoppas bara att det inte hopar sig med vår USA-resa som vi har prellat för nästa sommar. Vi ska till Florida på en reunion och sedan hade vi tänkt ta oss till California och titta förbi. =D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails