fredag, april 20, 2007

Vad står de där jäkla Bratzdockorna för, egentligen?

Sitter och väntar på tvätten innan jag ska iväg, hinner slösurfa lite och hittar en bild av en My Little Pony. Börjar tok-nostaligtrippa tillbaks till min barndom och min alldeles egen My Little Pony. Jag älskade de små sockersöta honny-ponnisarna och jag minns fortfarande när jag fick min egen. Den var gul med regnbågsfärgat hår, små gulliga vingar och världens sötaste mule - och den gjorde mitt barnahjärta så lyckligt!

Min kompis hade en hel hjord som vi ofta lekte med och jag kommer ihåg flera av dem: Majesty, Applejack, Lickety-Split... Vi hade till och med satt egen text på My Little Pony-sången som vi ofta gick och sjöng på, hihi:

"My little pony, skinny and boney,
looked in a mirror and saw a gorilla."


Hittade en bild på min Pony, Mexican Sky Dancer.

För mig står My Little Pony för godhjärtad snällhet, vänskap, och lek. Sånna leksaker ska mina barn också ha.

Nåja, Ville bara dela med mig av lite minnen.


Namasté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails