tisdag, april 10, 2007

Har DU nånsin sett en ninja fika? Nä just det!

Jag vaknade med ett fniss igår..


Jag drömde om krig men utan allt hemskt som det innnebär. Det började med att jag och Tommy satt i vardagsrummet då två grannpojkar lutade sig in genom fönstret. Det var tillräckligt fräckt men innan vi hann reagera kastade de dessutom varsin grapefruktstor vattenballong mot oss! De små skitarna!! Jag minns att allt gick i slow-motion och jag hann bara peka mot en av dem och skrika "NOOOOOO!" Snabbare än kvickt var killarna borta men vattenballongerna gick som tur var inte sönder utan studsade istället sladdrigt och galant (som bara en vattenballong kan göra) ett par gånger på golvet.


"Nu jävlar!" tyckte vi och beväpnade oss själva med de odetonerade gula ballongerna. Vi smög oss sedan ut i grannskapet i värsta ninjastilen (om man bortser från vår bristande smidighet och våra missanpassat somriga kläder) och skuttade runt över häckar och rabatter då vi gensköt våra rivaler och deras anhängare. Snabbt och kvickt (återigen i värsta ninjastilen) hoppade Tommy och jag fram från ett buskage och slängde iväg vattenballongerna.

KA-FLOOSCH


Efter det lyckade anfallet sprang vi raskt (ja, ninjastil) tillbaka hem där vi genast började samla ihop en armé! Vi ringde runt till massor med folk och bad dem ta med alla de kände. Våra vänner satte vi i höga positioner, Mia var till exempel ansvarig för bågskyttarna. Kommer inte ihåg vem som hade hand om kavalleriet, men vi hade iaf stora truckar för att kunna transportera fotfolket. Truckar måste man ha, kom ihåg det.


Väl iväg på vår hämdräd genom grannskapet urartade drömmen lite och det hela slutade med en enda stor picnic (ej ninjastil) på någon äng någonstans.


Nåja, som vanligt med mina drömmar så måste man va där för att förstå det roliga..

En ninja.

Namasté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails