torsdag, april 26, 2007

”Det är bara töntar som bloggar.”

Jag gillar bloggar och att blogga. Att surfa runt och läsa vad andra skriver, tycker och tänker är fängslande tycker jag. Fast det så klart – det finns ju bloggar och så finns det bloggar. De med ett intressant tema är roliga att läsa, till exempel humorbloggar, eller de som är skrivna på ett utmärkande sätt, till exempel många satiriska bloggar. Även de som skrivs i samband med något projekt, till exempel bröllops- och trädgårdsbloggar brukar läggas till bland mina favoriter.

Men vad främmande människor skriver är inte hälften så intressant som det familj och vänner skriver - oberoende av hur och vad de skriver. De allra mest givande bloggarna är för mig de som tillhör mina nära och kära. Om du räknas bland dem och skriver korta inlägg som ”Idag sög. Gonatt.” så är jag den första som läser det. Skriver du mer sällan och sporadiskt är jag ändå den som kikar in varje dag – intresserad av att se vad du har att säga.

Det har inte att göra med att jag är så där sjukligt nyfiken – för det är jag inte – utan mer av att vad du än skriver, hur oviktigt det än kan verka i andras ögon, tycker jag det är värt att läsa.

”Det är bara töntar som bloggar”

Må så vara.. ;)

Namasté.

6 kommentarer:

  1. hahaa... sant det du skriver!

    SvaraRadera
  2. Det här måste vara den snyggaste bloggdesignen jag sett hittills. Wow!

    Och ja, håller med i det du skriver, jag är likadan men dom jag känner.

    SvaraRadera
  3. Håller med NewMe, riktigt snygg blogg du har!

    Ska försöka få ordning på min egen!

    SvaraRadera
  4. Guuud vilken fin blogg du har! =)

    SvaraRadera
  5. hejsan, jag tycker om trägårds bloggar, fina bilder osv.. :-)

    Väldigt snygg blogg, har du stått för designen?

    SvaraRadera
  6. Liss: Tack! Jorå, med hjälp av photoshop och istockphoto.com.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails