måndag, maj 08, 2006

Mitt rike för en hobby


Jag måste skaffa en hobby!! Är det ingen som har en till övers? Som Tommy med sin kampsport vill jag ha någonting som jag kan ägna mig i timmar åt när jag har tid. Något mer givande än ett dataspel. Jag är jätteledsen över att jag inte kunde fortsätta med min släktforskning när jag flyttade ner till Uppsala - det som jag älskade så mycket.

Jag skulle kunna sätta mig och teckna oftare, men det är inte alltid inspirationen finns där. Eller kanske jag kommer att bli helt såld på trädgårdsarbete, vem vet? Hm, eller tänk om jag kunde ha träning som hobby – vad bra det skulle vara!

Helgen har iaf inte saknat sysselsättning. Vi har varit fruktansvärt aktiva och fått massor med saker gjorda. Bland annat har vi provmålat några färger i nya lägenheten – och det kommer att bli såå läckert med den färg vi valt ut.

Nä, nu ska jag fortsätta med pluggandet. Kram på världen!

Namasté.

3 kommentarer:

  1. Ja, det där med hobby är inte lätt. Jag är snart femt..jag menar gammal och har ännu inte hittat nån bra hobby. Städning är nog den som jag blir fast med..
    mamma

    SvaraRadera
  2. Jaadu, en hobby som jag har haft, hur länge som helst, är och förblir: städning! Tyvärr har jag oxå letat efter en hobby men utan resultat./mamma

    SvaraRadera
  3. jaadu, jag har sökt med lykta enter en hobby i snart 50 år men den enda som jag har blivit fast vid är , städning!! Jag hoppas för din skulll att du hittar nån bättre./mamma

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails