söndag, april 30, 2006

Da'n före da'n med stort V

En kanoniserad abbedissa från 700-talet e.kr vars bröst dryper av olja (!). En kult mot häxor och onda andar. Sommarens ankomst. Smällare och stora brasor.
Idag försökte jag läsa in mig på Valborgsmässoaftonens bakgrundshistoria men de flesta källor påstod så vitt skilda saker att det hela slutade med att jag kände mig mer okunnigare än innan jag började.

Nåja, det spelar ingen roll egentligen eftersom vi ska fira Sista April istället som är studenternas eget firande. Vi har hela morgondagen inplanerad från kl. 09:00 och idag har vi stökat, städat och möblerat om inför den annalkande förfesten imorgon kväll. Nu är klockan halv ett och vi kan äntligen gå och lägga oss efter en effektiv - men fruktansvärt rolig och flamsig dag.

Hoppas att ni kommer att få en lika trevlig Sista April som vi ska ha!

Namasté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails