fredag, mars 24, 2006

Allt har en början..

Jag gillar faktiskt att blogga. Jag gillar att läsa andras bloggar - eller i varje fall de som skriver om nått kul eller vettigt och de som iaf försöker stava rätt. Det finns nämligen bloggar över hela bra-dåligt-skalan och jag har sett vissa skräckexempel.

Däremot kommer jag inte att försöka hålla mig i den övre delen av bra-dåligt-skalan i min egen blogg eller ens rikta mig till någon särskild. Om det är någon som läser den så - kul! Men egentligen så skriver jag den mest för att jag gillar att blogga. Jag kommer inte heller att hålla mig till något särskilt ämne utan istället försöka flumma omkring i texterna så mycket som möjligt.

Så en fråga - varför anses det naivt att vara utopist? Egentligen? Är det så tabu att ha högtflygande drömmar? De som klappar mig på huvudet och säger "lilla blåögda flicka" när jag nämner det ordet irriterar mig gränslöst. Är det verkligen så löjligt att jag hyser hopp för den här världen? Jag tror bara att vi kan skapa vad vi vill bara vi samarbetar, och jag vet att vi kommer att samarbeta - någon dag.


Många lever i Nu - vissa lever till och med i Igår. Jag lever ofta på den bortersta gränsen av Idag men jag försöker så ofta jag kan att kliva över till den bortersta gränsen av Imorgon. Det jag ser där är häftiga grejjer och jag hoppas att fler ser och kommer att se det.

________________________

"To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe."
Anatole France
_______________________________________

Seriously, vad ser du på den bortersta gränsen av Imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails